Főoldal » Írások » Hobbi & Otthon témák » Mini-Magyarország Makettpark

Mini-Magyarország Makettpark

Makettpark. Ez a szó sokaknak talán semmit sem mond. Pedig külföldön már több helyütt is építettek ilyen apró épületeket, láttam róluk képeket az interneten. Most viszont már nem kell emiatt külföldre utaznunk, mert Magyarországon is létrehoztak egy makettparkot, egészen pontosan Kisbéren.

Kisbér, akinek nem lenne ismerős ez a név, Komárom-Esztergom megyében található Komáromtól 26 km-re. Eddig még én sem jártam soha a városban. Most úgy került képbe, hogy egyik ismerősöm hónapokkal ezelőtt küldött nekem email-be egy képes beszámolót erről a bizonyos makettparkról. Nem is tudtam, hogy ilyen létezik kis hazánkban. A képek annyira felkeltették az érdeklődésemet, hogy úgy döntöttem ezt nekem látnom kell. Sikerült a férjemet is rábeszélnem az útra, így elkezdtünk tervezgetni. Sajnos a nyáron nem sikerült elindulnunk, már azt hittem az idei évben nem lesz belőle semmi. Aztán szeptember végén a jó időnek köszönhetően mégiscsak nekivágtunk az útnak.

Autó hiányában mi mindig tömegközlekedünk. Kisbért vonaton megközelíteni mostanság nem túl szerencsés, ugyanis az idei vonatcsökkentések hatására mindössze 4 vonat közlekedik összesen azon a vonalon naponta.

A vasútállomásról gyalogszerrel sétáltunk be a városba. A Mini-Magyarország Makettpark gyönyörű zöldövezetben, a Park tó partján található egy kerítéssel körbevett részen. Április 1-től október 15-ig látogatható minden nap 9:00-17:00-ig, a belépés ingyenes.

A parkosított környezetben, virágokkal körülvéve, fák árnyékában elhelyezett mini csodák mind-mind Magyarország nevezetes épületeinek kicsinyített másai. A legtöbb építmény makett formájában látható, némelyik azonban domborműnek lett kialakítva. A pici házak között kikövezett utak vezetnek, séta közben pihenési lehetőséget padok kínálnak.

A teljesség igénye nélkül néhány nevezetesség, amely látható a parkban: Hősök tere, Országház, Lánchíd, Budavári Palota, gödöllői Grassalkovich-kastély, Debreceni Református Nagytemplom, Tihanyi Bencés Apátság, Szegedi Dóm, kecskeméti Cifrapalota, kőszegi Jurisics vár, Egri vár, Jáki templom, Pannonhalmi Bencés Főapátság, visegrádi Salamon-torony, tatbányai Turul emlékmű, pécsi Dzsámi, váci Diadalív, Esztergomi Bazilika, Szegedi Zsinagóga, Sziráki kastély, stb.

Ezt egyszer mindenkinek látnia kell!

Sajnálom, hogy ilyen későn mentünk, mert a virágok sok helyen már lehullottak, elszáradtak. Teljes pompájában sokkal szebb lett volna látni a parkot.

A bejáratnál felállított faházban könyveket, képeslapokat, apró emléktárgyakat lehet vásárolni.

Természetesen ha már felkerestük a várost, nem mentünk haza anélkül, hogy a többi nevezetességet meg ne néztük volna. Először is körbejártuk a szépséges tavat a kikövezett sétányon. Kedvenceim a szomorúfüzek szép számban díszítik a partot, ágaikat a vízbe lógatva. Azután bementünk a városközpontba. A Batthyány-kastély sajnos nem látogatható, nemrégiben még kórház működött benne. A Kiskastély azonban felújított állapotban fogadja a látogatókat, helytörténeti gyűjteményt állítottak ki termeiben. A belépés itt is díjtalan. Megtalálhatók itt a régi, híres lótenyésztéssel kapcsolatos tárgyak is. Kár érte, hogy a kisbéri ménest 1961. december 31-el felszámolták. A múzeumi hölgy volt olyan kedves, hogy átkísért minket a közeli lovarda épületébe, mely szintén a közelmúltban kapott új külsőt, de egyenlőre még zárva van. Így annak a belsejét is megnézhettük.

Visszatekintve úgy gondolom, hogy megérte rászánni a napot Kisbérre. Élményekben gazdagon tértünk haza. Aki teheti keresse fel.

Írta: Lady Blakeney, 2012. október 26. 13:08
Fórumozz a témáról: Mini-Magyarország Makettpark fórum (eddig 17 hozzászólás)

Ha tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:

Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook