Főoldal » Írások » Hobbi & Otthon témák » Mentem, láttam, élményekkel gazdagodtam, avagy éljen a Múzeumok Éjszakája!

Mentem, láttam, élményekkel gazdagodtam, avagy éljen a Múzeumok Éjszakája!

Idén tizedik alkalommal rendezték meg a Múzeumok Éjszakája nevű rendezvénysorozatot. Megannyi múzeum és kiállítás nyitotta meg kapuit a látogató közönség előtt. Élményeimről, tapasztalataimról szeretnék most nektek egy hiteles beszámolót tartani. Remélem, hogy a következő alkalomkor már ti is ott lesztek!

2012.06.16-án tartották meg a tizedik Múzeumok Éjszakája nevezetű rendezvényt országszerte. Ez az esemény arról nevezetes, hogy számtalan múzeum, kiállítás és egyéb kulturális intézmény nyitja meg kapuit egész este és az éjszaka folyamán egyaránt. Az egésznek a nagyszerűségét az adja, hogy egy, azaz egy darab tikettel (ami idén 1500 forint volt) juthatunk be annyi helyre, amennyire csak tudunk.

Hőség, Hősök, Hungarikum

Idén a szüleimmel indultam útnak, az első célpont a Hősök tere, illetve a Szépművészeti Múzeum volt, de látva a hatalmas sort plusz a 30 fokos hőséget is beleszámítva, inkább csak az épület előtt fotózgattam. A sok turista csodálkozva nézte a nagy tömeget és nem tudták elképzelni, hogy mégis miért pont most akar mindenki bemenni a múzeumba, amikor ők is itt vannak.

Egy valószínűleg külföldi emberke épp azon tanakodott hátratett kézzel, hogy vajon hogyan tudna bejutni az épületbe. :)

A múzeumban meg lehetett tekinteni a Spanyol és Olasz gyűjteményt, valamint a St. Gallen-i kalandok időszaki kiállítást és nem utolsó sorban pedig az Antik gyűjteményt is a Görög vázafestésről. (Aki járt ott beszámolhatna róla…))

Egyébként sokan kerékpárral közelítették meg a helyszíneket, plusz külön indultak úgynevezett „Museum Mass” csoportok, hogy még különlegesebb élmény legyen eme „kultúr éj”

A vár, ami mindig megvár

Következő úticélunk a vár és környéke volt. Nem sokkal 19 óra után értünk fel a várba és elsétálva a sziklakórház mellett bizony már érezhető volt, hogy ez a nap más, mint a többi, ugyanis hatalmas sor kígyózott a járdán. (Utólag kiderült, hogy csak 18 óra után nyitották meg a kapukat a látogatók előtt…)

A Sziklakórháznál katonai bemutatót tartottak, illetve az újraélesztés technikáját is szemléltették. Több különlegességet is lehetett látni a környéken, az egyik oldalon egy felszerelt katonai Hummer járgány volt, míg a másik oldalon régi katonai kerékpárok voltak. A vár felé vezető úton az emberek csak jöttek és jöttek. Ami szerintem egy nagyon jó dolog, hogy ilyenkor többségben vannak a magyar emberek és nem csak a külföldi beszéd száll a levegőben. Volt egy nagyon megmosolyogtató jelenet, amikor jött a kis „várbusz”, ami egyébként is már tele volt, de rengetegen szerettek volna még felszállni rá, így hát erre nyugodtan lehetett mondani, hogy ez az igazi „lehetetlen küldetés” (persze a bölcsebbek megvárták a következő járatot).

Fantasztikus, hogy milyen hangulatos tud ám lenni a budai vár a lenyugvó nap fényeiben… Az ember sokszor csak elrohan azon dolgok mellett, amik a mindennapokban a csodát jelenthetik, az élet egy bizonyos pillanatában.

Egy kis program mustra

A Nemzeti Galériában ezt láthattátok: „Az idei évben az eseményen a "Művészetek találkozása" jegyében divatshow, tárlatvezetés, klasszikus és könnyűzenei koncertek, színházi előadás, improvizatív tánc is várta a látogatókat.” |mng.hu|

Az Országos Széchényi Könyvtárban az immár szokásos tárlatvezetésre, illetve könyvtári sétára lehetett jelentkezni. Ezen a linken pedig részletesen olvashattok a programokról: http://www.oszk.hu/hirek/muzeumok-ejszakaja-beszamolo

Ezenkívül még a vár környékén megnézhettétek a Budapest Történeti Múzeumot, a Kiskép Galériát, a Magyar Országos Levéltárat, a Hadtörténeti Múzeumot, a Zenetudományi Intézetet és a Nemzeti Táncszínházat is. Irigylem azokat, akik ezeket a helyszíneket egy nap alatt meg tudták nézni.

Amit én személy szerint tapasztaltam már, az az, hogy például a Széchényi Könyvtárat egy fél nap alatt sem lehet végigjárni és mindent megnézni alaposan, mert akkora területen fekszik és több emeleten vannak érdekes látnivalók, rejtett kis zugok.

Csillagok, csillagok mondjátok el nekem…

Végül pedig elérkezett számomra az est fénypontja, ami nem volt más, mint a Polaris Csillagvizsgáló a Laborc utcában. Ezen a helyszínen a Magyar Csillagászati Egyesület tagjai által tekinthettünk bele egy kicsit az univerzum fantasztikus világába. A csillagvizsgálóhoz nem sokkal fél 10 után érkezhettünk és ekkor még csak pár vendég volt rajtunk kívül. A felnőtt belépő 600, míg a diák 400 forintba került. A jegyvásárlás után pedig lehetett venni egy térképet, amin a csillagképeket, illetve holdakat lehetett megtalálni.

Ezt követően megnézhettük Éder Iván asztrofotós fényképeit, ahol fantasztikus színekből álló csillagképeknek lehettünk a szemtanúi.

Majd, amikor már nagyjából teljesen besötétedett, akkor kinyitották a kupolát és bele nézhettünk a teleszkópba, ahol megjelent a Szaturnusz a gyűrűjével együtt. Fantasztikus látvány volt. Közben kint a teraszon felállított távcsöveknél is hozzáértő emberektől kaptunk hiteles magyarázatot mindenre, amit látunk. Plusz egy-egy csillagnál még a régmúlt nagy felfedezéseiből is kaphattunk némi ízelítőt. Fiatalok és idősebbek meséltek arról, hogy mit is érdemes tudni egy-egy bolygóról, csillagról és ezekben az emberekben az volt a lenyűgöző, hogy úgy meséltek, mintha csak ebből állna az életük, pedig tudjuk, hogy mindenkinek megvan a maga saját kis gondja. Nekik ez nem csak hobbi, hanem az életük egy igen jelentős része. Órákig tudják kémlelni az eget és kutatni az innen fényévekre lévő égi csodákat. Innen is minden elismerésem nektek!

Amíg ott voltunk egy alkalommal még a Nemzetközi Űrállomás (ISS) is elhaladt a fejünk fölött mindenki örömére. Utólag olvastam, hogy 1 óra körül lekapcsolták Budapest díszkivilágítását, így még tisztább és sötétebb égbolt tárult a látogatók elé és még a tejút is feltűnt. Aki egy kis nyugalomra és különleges élményre vágyik, annak mindenképp meg kell nézni ezt a helyet, legalább egyszer. Viszont, ha jövőre szeretnétek elmenni erre a helyszínre, akkor azt tudnám tanácsolni, hogy mindenképp este 22 óra után menjetek, hiszen ekkor már valóban sötét van és érdemes ott maradni egészen hajnalig.

A kultúra mindig ott bukkan fel, ahol igényt tartanak rá

Az este folyamán remek élményekkel gazdagodtam, az pedig egészen leírhatatlan érzés, amikor leülsz és felnézel az égre, ahol több száz, több ezer csillag tárul eléd, s ehhez még társul a friss levegő, csend és nyugalom…

Így a végén azt szeretném kérni tőletek, hogy nyugodtan osszátok meg ti is itt az oldalon komment formájában azt, hogy ti merre jártatok a nap folyamán és milyen élményeket adott nektek ez a rendezvény.

A fotókat teljes méretükben, illetve a többi képet itt találjátok:

Írta: Tomi9046, 2012. július 12. 09:08
Fórumozz a témáról: Mentem, láttam, élményekkel gazdagodtam, avagy éljen a Múzeumok Éjszakája! fórum (eddig 10 hozzászólás)

Ha tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:

Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook