Főoldal » Írások » Hobbi & Otthon témák » Kihagyhatatlan álomvilág – ott a helyem Madeirán

Kihagyhatatlan álomvilág – ott a helyem Madeirán (x)

Egy nagy bevásárlás kellős közepén Panni barátnőm lecövekelt egy utazási iroda kirakatánál:

Jujj, Madeira, az a szerelmem! Tudod, nemrég jöttünk haza onnan. Ti jártatok már ott?

Panniból ömlött a szó, nem hiányoztak a felsőfokú jelzők: "életünk legszebb utazása", "Európában ilyen mennyei és érintetlen természeti tájon még nem voltam", "ilyen felhőtlenül boldognak még egy utunkon sem éreztem magam".

Kihagyhatatlan álomvilág – ott a helyem Madeirán

"Vevő voltam" az előadásra, ezért úgy döntöttünk, péntek délután tart egy kis úti beszámolót az utazásuk képeivel fűszerezve.

A gyerekek is velem tartottak, imádnak játszani Panni kislányaival. Koktélfalatkák, fényképalbumok, málnaszörp és egy üveg Madeirai bor várt minket. Bár a magyar boroknak nincs párja, a Madeira bizony bevonul a kedvenceim sorába...

- Úgy kezdődött, hogy valami egzotikus helyre akartunk menni, ami nem kerül egy vagyonba és - főleg a gyerekek miatt - nem kell néhány óránál többet a repülőn ülni. Sanyi húga októberben ott volt nászúton és ódákat zengett Madeiráról – amely egyébként a nászutasok és a romantikázó párok kedvence is.

Már a repülőjegy ára is kellemes csalódás volt Panniéknak, a TAP portugál légitársaság járatán a mediterrán hangulat, a profi kiszolgálás az ínycsiklandó ételek még inkább. A gyerekek imádták a kedves stewardesseket, így állítólag még a szokásos sírás-nyüglődésről is elfeledkeztek.

A fotókat nézve Madeira tájaiban tényleg van valami lélegzetelállító, ami semmi máshoz nem hasonlít. Talán az orchidea ligetek, a hihetetlen színek, vagy a végtelenül áradó nyugalom teszi?

És jöttek Panni történetei.

- Akkora mákunk volt, hogy rögtön első nap a messze földön híres tavaszi virágfesztiválra mehettünk. A gyerekek óriási tündéri virágruhákba öltöztek be, és...

Ekkor berontottak a gyerkőcök a másik szobából, és csillogó szemmel csacsogtak, hogy milyen "kijály ez a Madeijja".

A következő nap vezetett túrára mentek: szavai nyomán szinte éreztem a virágok egész szigetet állandóan belengő csodaillatát, a paradicsommadár virágok és a babérerdők láttán megértettem, miért nyilvánították ez utóbbit világörökségnek. Madeira az ellentétek szigete, ez világosan kiderült a többszáz fotóból: hol meredeken kanyargó ösvények, fenséges bércek, hol kényeztetően szelíd tengerpartok, hol pedig hangulatos kis teraszok varázsolták el Panniékat.

Jártak a Maderia melletti szigeten, Porto Santon, ahol a kölykök hatalmasat hancúroztak a simogató homokos és lassan mélyülő tengerparton. Másnap, miközben álomszállodájukban az ingyenes babysitter vigyázott a gyerekekre, Panni végre kipróbálhatta a golfozást a férjével a világ egyik legszebb 18 lyukú pályáján, utána pedig búvárkodtak. Minden nap portugál ínyencségek, kardhal, Madeira borok…

Este nyolckor már a gyerekek miatt kellett felpattannom. A férjem a focimeccs után igazán jó hangulatban volt, nyert a kedvenc csapata, így nyugodtan előrukkolhattam:

- Valami különleges és nyugodt helyre akartál menni. Kitaláltam, hogy Madeira az, amit mindannyian imádni fogunk!

Regisztrálj, hogy megnyerd a TAP meglepetések egyikét, vagy repülj Madeirára a TAP légitársasággal. Vigyázz, mert mindig vissza fogsz vágyni!

(x) Ez egy szponzorált cikk

Írta: nmedia, 2011. június 6. 12:46

Ha tetszett, az alábbiakat is ajánljuk figyelmedbe:

Minden jog fenntartva © 2005-2024, www.hoxa.hu
Kapcsolat, impresszum | Felhasználói szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Facebook