Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Az agy szerepe a fogyásunkban

Kategória: Összes cikk » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


Az agyunk normális működése rendkívül fontos a fogyásunkban, az alvászavarok, megfelelő táplálékok hiánya, az agyunk rossz/gyenge működéshez, és ezen keresztül sokféle betegséghez vezethet,így az elhízásban is komoly szerepet játszik.

Az agy szerepe a fogyásunkban Sok ismeretet felszedtem az agy működéséről a munkám során is, mivel MRI gépekkel foglalkozom. Ezen kívül az elmúlt két hétben egy sorozatot néztem az itteni Tv egyik keresztény műsorában, ahol egy agyspecialista előadássorozatot tartott, egyszerű embereknek az agy működéséről, és egyszerű megelőző étkezésről, amivel RENDKÍVÜL sokat segíthetünk agyunk egészsége megóvásához.

Pl.: Tudtad azt, hogy az agyad a bevitt táplálék 50 %-t égeti el, és csak a másik 50 %-t a tested?
Ha az agyad nem működik 100%-n akkor nem égeti el az 50%-t a bevitt ételnek, így egyik oka a túlsúlynak a rossz agyműködésnek köszönhető.
Az egyik legfontosabb az agy jó működéséhez az ALVÁS! Tudom egyszerűnek hangzik, de tény!
Ebben a Melatonin nevű szer segíthet, és a theanin, ami a zöld teában található meg.
A tojásban van a másik fontos agytáplálék a colin, ami segít az agynak.
A köménymag pedig csodaszer, mert gyakorlatilag szaporítja az agysejteket. Ezt mindenhez lehet tenni, persze amivel összeillik az íze, de próbáld NAPONTA valamilyen formában fogyasztani, ha őröltet eszel, az könnyebb, mert mindenre (ízhez illően) rászórhatod.
A fahéj a másik csodaszer, ezt is naponta ajánlott fogyasztani, én meg a fekete kávéba is szórok kicsit, és persze joghurtba MINDIG, de a reggeli cereáliákba is.
Ha utálod (mint én is) ne aggódj, egy-két heten belül a kedvenced lesz! Ma már anélkül nem is ízlene a kávé/kakaó/reggeli.
Ezeken kívül a jó minőségű csoki is (tudom a kedvenced!) antioxidáns tartalmú, és segít az agynak a megfelelő működésben.



A cikket írta: Brizzy, 2008-12-04 11:03 (utoljára módosítva: 2010-01-17 15:00)





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Kezdd belülről, és garantált a siker!



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, Brizzy által felvitt cikket is: Snacks (Diétás receptek)