Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

A paleotech elvek

Kategória: Összes cikk » Diéta & fitness » Egyéb diétás témák


A paleotech diéta során naponta hatszori étkezés engedélyezett, három nagyobb étek és három apró nass 3-4 óránkénti elosztásban. Ezt a diétát Courteney Cox Arquette is alkalmazta, hogy egy híresség nevét is megemlítsük. :)

A paleo szócska már sugallja, hogy a diéta alapjait őseink étkezési szokásaira helyezték.
Az ősemberek ételeit főként gyümölcsök és zöldségek alkották, amelyek gazdagok voltak rostban és antioxidánsokban. Emellett halásztak és vadásztak, így olyan húsokhoz jutottak, amik gazdagok omega-3 zsírsavakban.
Természetesen az őseink közül sem mindegyik ette ugyanazt, ahogy ma sem eszi minden kultúra ugyanazokat az ételeket. Olyan helyeken, ahol kevés növény volt elérhető, az őseink javarészt állati fehérjéket fogyasztottak. Olyan helyeken, ahol az ehető növények bőségesebben előfordultak, jórészt alacsony glikémiás indexű szénhidrátok tették ki a táplálékuk zömét. Ma már nem tudunk arra alapozni, hogy az adott területen mi terem meg tólnyomórészt, mivel ma már minden kapható, de az alapelv egyáltalán nem elhanyagolható.

A paleotech elv korlátozza azokat az anyagokat, amelyek nem voltak megtalálhatóak korábban. Ilyen a cukor, a koffein és a finomított szénhidrátok.


Az alap tehát a sovány húsok, halak fogyasztása, sok zöldséggel és gyümölcsökkel. Ez nagyon jól hangzik!


Néhány minta az étkezésekhez:

Reggeli:
- 1 vagy 2 keménytojás, olajos szardínia, zöld saláta, csicseriborsóval, balzsamecettel meghintve
- grillezett lazac, paradicsom, hagyma, olíva olaj és balzsamecet
- zsírszegény joghurt, friss bogyós gyümölcsökkel, pár szem dió, vagy mogyoró
- zabdara, szeletelt almával, bogyós gyümölcsökkel vagy fahéjjal


Ebéd:
- grillezett tonhal zöld salátával, olíva olajjal és ecettel
- zöld saláta variáció csírákkal, paradicsommal, hagymával, grillezett csirkefalatkákkal és mustáros dressinggel
- cottage sajt vegyes bogyós gyümölccsel és dinnyeszeletekkel


Vacsora:
- húspogácsa pulykahúsból, sok salátával, grillezett vagy párolt zöldséggel
- lazacsaláta sárgarépával, mogyoróhagymával, csírákkal. Olíva olajjal, zsírszegény majonézzel és balzsamecettel ízesítve.


Nassok:
- 10 szem mandula
- nagy fürt szőlő
- cukormentes müzli szelet


Az étkezések tetszőlegesen variálhatók, kombinálhatók és felcserélhetők. Ha meghívásod van egy olsz vacsorára, nyugodtan mondj igent. Ha az időd 80%-ban betartod a paleotech elveit, már sokat tettél azért, hogy formában maradj.



A cikket írta: Hoxa, 2007-07-29 18:33 (utoljára módosítva: 2007-07-29 18:33)





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Spirulina – diétás ital



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, Hoxa által felvitt cikket is: Új év, új remények (Minden más)