Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ
FőoldalDiéta & FitnessBabák & MamákSzex & PszichéSzépség & EgészségHobbi & OtthonEgyéb témák
CikkekNaplókFórumokTudásbázisSzavazásokKépgalériaApróhirdetések
KépeslapokReceptekKlubokJátékokFórum játékokBannereinkFacebook
Belépés | Regisztráció | Elfelejtett jelszó
 

Emésztési zavarok

Kategóriák: Összes cikk » Szépség & egészség » Egészség


Ha a farmerod egyik nap még jó, másnap már alig tudod begombolni, valószinüleg puffadt a hasad. Elejét veheted a dagadásnak, ha megfogadod ezt a pár jótanácsot, így nem fogsz többé kellemetlen haspuffadással küszködni.

Hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy az emésztési zavarok a fiatalokat elkerülik. Ez sajnos nem így van, egyre több fiatal nő küzd a kellemetlen tünetekkel: a has felső részében, illetve általában étkezés után a mellkasban jelentkező nyomással, fájdalommal.
Az étkezés utáni puffadás gyakran annak tudható be, hogy rohanva lapátoljuk be az ételt, valószinűleg az íróasztalnál, vagy a tévé előtt, és nem rágjuk meg rendesen.

A megoldás:

1. Nyugodtan étkezz, hogy a gyomrod relaxált állapotban legyen!

2. Különítsd el magadnak az ebédidőt, még akkor is, ha nem több 15 percnél!

3. Alaposan rágd meg az ételt!

4. Figyelj az adagokra is! Az a feszitő érzés a gyomrodban annak a jele, hogy a gyomrod nem tud megbírkózni a bevitt étel mennyiségével. Jobban fogod érezni magad, ha 5-6-szor, de keveset eszel egy nap, minthogy 1-2-szer degeszre tömöd a hasad.

5. A lefekvés előtti órákban ne egyél, mert az étel éjszakára megül a gyomrodban.

Dugulás a hasban

Ezt akkor tapasztalod, ha heti háromnál kevesebbszer mész WC-re, illetve gyakran kell erőlködnöd közben.
Az ok az elégedetlen folyadékbevitel, a testmozgás hiánya, az érzelmi és hormonális változások. Ezek mind egyaránt székrekedéshez vezethetnek.
Ilyenkor fogyassz több rostos ételt, hogy emésztőrendszered tartani tudja a természetes ritmusát. Fogyassz rengeteg gyümölcsöt, zöldséget!



A cikket írta: Elviracska, 2007-04-13 13:19 (utoljára módosítva: 2007-09-10 21:35)





Ha ez tetszett, olvasd el a következő cikket is e kategóriából: Megint jön a meleg – Ne akkor igyál, amikor már szomjas vagy!



Ha ez tetszett, olvasd el a következő, Elviracska által felvitt cikket is: Mit tehetünk a sikeres életért? (Psziché)